מה צריך להגדיר לפני שמתחילים לעבוד עם הנהלת חשבונות?

מערכת ZebraCRM היא מערכת לניהול לקוחות, המאפשרת גם תמיכה במודול הנהלת חשבונות, גרסה ראשונית היא הפקודות יומן במערכת שהם בסיס להנהלת חשבונות. ניתן לבצע פקודות ידניות ופקודות אוטומטיות ממסמכי המערכת. בכדי לעבוד נכון, רצוי לעבור על השלבים הבאים לפני תחילת עבודה שוטפת.

שלב 1

פנים ארגוני >> ניהול עובדים >> הרשאת הנהלת חשבונות
Internal >> Employees >> Bookkeeping permission

מקובל להגדיר את מודול הנהלת חשבונות ל 1-3 עובדים, ולא שימושי לכלל העובדים במערכת, יוזר בהרשאת אדמין מורשה לפתוח מודול זה לעובדים הנבחרים בחברה, על ידי סימון צ'קבוקס הרשאת הנהלת חשבונות, וכל שאר העובדים לא יחולו בשינוי במערכת, אך פעולות סטנדרטיות כמו יצירת חשבונית, יגרמו לשינויים שרק מנהלי חשבונות יצפו בהם.

שלב 2 

הנהלת חשבונות >> קבוצות כרטיסים
Bookkeeping >> Bookkeeping cards

במסך זה ישנם 3 טאבים:
הגדרות – ישנם הרבה קבוצות כרטיסים שימושיים בהנהלת חשבונות כמו מע"מ, קופות, בנקים ועוד. ניתן להוריד קבוצות לא שימושיות לכל מערכת על ידי לחיצה על הקבוצה הרצויה.
תצוגת כרטיסים – מסך זה מאפשר לצפות ולחפש בצורה קלה ומהירה בכרטיסי המערכת, כולל אפשרות להוסיף כרטיס חדש לקבוצה, לערוך פרטי הכרטיס ולצפות בכרטסת של הכרטיס.

שיוך כרטיסים – במערכת הזברה ישנם הרבה סוגי כרטיסים, להנהלת חשבונות אין צורך בחלוקה הזאת, על כן ניתן לשייך כל סוג כרטיס, לקבוצה בהנהלת חשבונות, עם אפשרות של שיוך רבים לרבים, לדוגמא לקוחות עסקיים ולקוחות פרטיים. ניתן לשייך אותם לאותו קבוצה לקוחות או לקוחות חו"ל.

שלב 3

הנהלת חשבונות >> דוחות ומאזנים
Bookkeeping >> Reports and Balance Sheets

פקודות ידניות – ניתן לבצע פקודות יומן ידניות דרך כפתור 'הוסף פקודה' שנמצא בכותרת המערכת, וכן בקישור ממסך זה, יש להזין את הפרמטרים הדרושים וללחוץ על הוסף פקודה, ניתן לסגור מנה קבועה, או זמנית להמשך עבודה במועד מאוחר יותר.
פקודות אוטומטיות – פקודות אוטומטיות נוצרות דרך מסמכי המערכת, במודול הנהלת חשבונות שבכרטיס לקוח, כאשר הסוג כרטיס שויך לקבוצת כרטיסי הנהלת חשבונות. כמו כן ניתן להגדיר עבור כל מוצר לאיזה כרטיס הוצאות / הכנסות ישפיע ביצירת מסמך לספקים / לקוחות בהתאמה. יש לשים לב לסוג המע"מ בכרטיסים, ההגדרה עבור כל מוצר תבוצע במחירון המוצרים של המערכת. ניתן לערוך פקודות עם אפשרות של תצוגה בשינויים שבוצעו וכן לבצע סטורנו על הפקודות במנה.

האם המאמר עזר לך?

0 / 0